Design

Det siste å se på er design og hvor viktig det er for det psykologiske aspektet til spilleren, og det gjelder like mye limousinen som det gjelder innsiden av et kasino. Det er en svært planlagt design bak hvordan et kasino ser ut, hvordan en etasje ser ut og hvordan dekoren er. Hovedmålet er å få spilleren til å føle seg komfortabel og glad, slik at han spiller mer ivrig. Fatkorer som lyd, lukt og lys spiller inn da det går inn på hjernen til menneskene inne i kasinoene.

Man har oppdaget at en god lukt, en lukt som man liker, men som man ikke kan kjenne igjen har økt den daglige omsetningen i kasinoene i Las Vegas med over 50 prosent. Noe som er ekstremt mye og som forklarer en god del ved hvorfor kasinoene er så villige til å tilpasse seg ønskene til sine spillere. Det er ikke fordi de er godhjertede eller snille, men det er noe mer kynisk bak det, egentlig. Derfor får du all servicen du kan ønske deg, limousiner og båter, om du ønsker deg det. For en glad spiller, er en mer aggressiv og villig spiller.

Omsetningen til kasinoene i fire regioner, nord-Amerika, øst-Asia, Europa og Midtøsten var på totalt over hundre milliarder dollar. Det er ikke rart de er ute etter å optimalisere alle aspekter av sine kasinoer slik at omsetningen kan bli enda høyere. Det ser du til og med på nettspill, da det er mye lys og fest på dem. De lurer deg til å tro at hele spillingen kommer til å bli det, det blir en slags attraksjon mot det, mot lyset. Og når du først er i gang, så er det jo svært vanskelig å rive seg vekk, selv om det kanskje er til det beste. Men at kasinoene har lykkes, det har de definitivt.